fbpx

Pilates Kezdőknek Sorozat #6 – Módosítások és általános könnyítések (17:50)

2019-09-30T14:42:46+02:002018 április 26 csütörtök|Edzésvideók, Pilates kezdőknek|2 hozzászólás

Sziasztok!

Nagyon elterjedet a pilatesről, hogy végtelen pontossággal és precizitással kell csinálni, mert ha nem… nincs értelme a tornának és még árthatsz is vele. Ezzel én nem értek 100%-ban egyet, szerintem a sikerélményt is elveheti teljesen, és lehet hogy valaki ezért hagyja abba a tornát teljesen…

Amikor elkezdesz pilatesezni, rengeteg új dologra kell figyelni kifejlett testudat és tapasztalat nélkül is. Ez elsőre az esetek 99%-ában nem megy. És ez teljesen természetes. A mozgástanulásnak is vannak szakaszai, ami azzal kezdődik hogy lemásolod amit látsz, utána egyesével elkezdesz koncentrálni a részletekre, ezek idővel automatikussá válnak és rögzülnek a testedben, végül teljes testudattal tudod végezni a gyakorlatokat. De ezt csak gyakorlás közben tudod megtanulni!

Hogy árthatsz-e Magadnak? Vannak olyan élethelyzetek és mozgásszervi problémák, amikor bizonyos típus gyakorlatok nem ajánlottak, mert ha hosszútávon mégis csinálod őket, akkor gondot okozhatnak. De itt típus gyakorlatokról van szó, nem a pontosság hiányáról. (Erről fog szólni a 7. rész 🙂 )

Írtam már korábban egy bejegyzést arról, hogy Mit tegyél, ha nem sikerülnek tökéletesen a gyakorlatok?, olvasd el!

bioenergetikus.hu

Mindezek mellett igyekszem gyakran hangsúlyozni, hogy mindannyiunk teste egyedi! Tehát ami valakinek könnyen megy, az másnak lehetetlennek tűnhet. Ez lehet a genetika, egy korábbi sérülés eredménye, eddigi életmód, sportmúlt megléte vagy pont a hiánya miatt.

Egyiket sem tekintem előnynek vagy hátránynak, és Téged is arra kérlek hogy soha ne az alapján határozd meg a “teljesítmányedet”, hogy másoknak megy vagy nem. Ne hasonlítsd Magad senkihez, csak a kiindulási helyzethez! Itt nem túlszárnyalni vagy beérni akarjuk egymást, hanem fejlődni a saját tempónkban, a lehetőségeinkhez mérten.

bioenergetikus.hu

Tehát akár azért mert most kezdtél el sportolni több évnyi kihagyás után, akár genetika vagy sérülés miatt, vagy mert nagyot változott a tested az elmúlt időben – bátran módosítsd és szabd Magadra a gyakorlatokat! A mai videóban ötleteket és tippeket adok ehhez, ezeket a témákat érintjük:

  • kényelmetlen törökülés
  • fáj a csukló
  • nyom a talaj
  • csúszik a lábad és a tenyered
  • fáj a nyakad
  • kattog a csípőd
  • álltalános könnyítések
    • kisebb mozgás tartomány
    • hajlított láb
    • tedd le a térded

Remélem segít, hogy jobban élvezd és könnyebben végig csináld a pilates edzéseid. 🙂

Zsuzsi

Ui.: Ha még csak most csatlakoztál hozzánk, nézd meg az előző részeket is, itt összegyűjtöttem Neked >>

Uui.: Ha hasznosnak találod ezt a sorozatot, oszd meg a barátaiddal! Köszönöm 🙂

2 hozzászólás

  1. Kati Molnár 2019-04-10 at 10:37 - Reply

    Örülök, hogy belevágtam, mert sok éve jógázom és az első napi légzés technika, nem olyan mint a jóga légzés. De megoldható. A harmadik napi felsőtest edzési gyakorlatainál változtattam kicsit. Talán hasznát veszed a kezdőknél. A térdelő támaszban végzett kar gyakorlatoknál egy oldalra végzett gyakorlatsort feleztem és váltottam a kartartást, majd folytattam a gyakorlatsort, mert nekem nem esett jól. 72 évemmel boldog vagyok, hogy teljesítem ezeket a feladatokat, hiszen soha nem végeztem pilátes gyakorlatokat. Köszönöm, hogy elindítottad a csoportot, további sikereket, jó egészséget kívánok! Molnár Kati

Leave A Comment